16.11.2019 Hiljaisuudesta voimaa

Meditaatiolla on myönteisiä vaikutuksia mm. keskittymiskykyyn, uniin ja stressinhallintaan.

Koetko, että meditointi on hankalaa, koska et osaa pysäyttää ajattelemista?

Niin se usein onkin, että pää on täynnä ajatuksia, kun hetkeksi pysähtyy vain olemaan. Mutta se on ihan luonnollista. Haaste on siinä, että malttaako antaa niiden ajatusten olla. Huomioi, että sekin on ajatus, että ajattelee ettei pysty lopettamaan ajattelua!

Mitä jos, sen sijaan, että pelkäät, ettet osaa pysäyttää mieltä, alkaisitkin uteliaana seuraamaan sitä ajatusvirtaa. Ikäänkuin katselisit elokuvaa. Se onnistuu niin, että keskityt vaikkapa yksinkertaisesti hengitykseen. Kun jokin ajatus meinaa napata sut mukaan, palaat aina uudestaan hengitykseen.

Kohta huomaatkin, ettet lähde enää ajatusten kuljetettavaksi, vaan katseletkin niitä sivusta. Koko ajan hengittäen, hengittäen. Kunnes sun mieli vain lepää, on hiljaa, ajatusten virratessa taustalla.

Ja ehkäpä pääset lähemmäksi sitä, mikä on totta.

Tervetuloa marraskuiseen meditaatiohetkeen tunnelmalliselle VoimaVintille.

Meditaatio tapahtuu istuen, joko tuolilla tai lattialla joogatiilien tai tyynyjen päällä.

Sopii kaikille sukupuolesta ja maailmankatsomuksesta riippumatta. Ilmoittautumiseksi riittää osallistuminen FB-tapahtumaan.

Vapaaehtoinen maksu

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s